Livstecken (orkar inte vara rolig)

Jag vet inte hur det gick till men i onsdags var jag på löptur med dessa två. Jag har sprungit cirka 10 rundor i år (och totalt kaske 25 rundor på 15 år) och männen på bild är…tja, lite bättre än jag. Men jag överlevde! Nu ska det sägas att de knappt blev svettiga medan jag var genomblöt när vi kom tillbaka. Men det ska vara skillnad på ickelöpande, halvfeta motionärscyklister och elitlöpare, även när tempot är lågt. 

I övrigt så är jag tillbaka i den dagliga rytmen med träningsprogram från Brännlund. Jag skulle knappast hitta på så jobbigt program om jag gjorde det själv. Men så gott som varje vecka känner jag att jag klarar av det. Att stirra på wattmätaren är inte så glädjefyllt just nu. Gårdagens tröskeltior var ungefär 25 watt sämre än för ganska exakt ett år sedan. Nu kanske en del av dessa 25 watt kunde förklaras av byte av effektmätare men jag vet att formen är mycket sämre än vid samma tid ifjol. Det bästa är att det inte gör så mycket. Ifjol presterade jag bra på ftp-test redan i oktober vilket gjorde att jag förvisso blev bättre men mitt ftp lyfte aldrig riktigt. Men nu hoppas jag i stället få en hyfsad utvecklingskurva i vinter. 

Kommentera

