Inför slutet

Sommarens sista tävlingar börjar idag. Det lokala Fäbodaloppet ska genomlidas. Lidande klarar jag ju av och det blir säkert lite roligt också. Motståndet är sjukt hårt för att vara en liten lokala bagatell med Haga, Kujala, Simelius och Toppari som de klaraste favoriterna. Får jag en bra start så hoppas jag slå mig in där i tätkampen men gör jag mitt bästa är det ändå fullt möjligt att jag inte rår på favoriterna. Så enligt denna logik kan jag inget annat än göra mitt bästa. Banan har tidigare passat mig hyfsat men efter vissa förändringar vill jag påstå att den inte längre gör det. Även om ett ökat stigantal förutom ökad teknisk kravbild också leder till högre fysisk intensitet vilket kan passa mig om jag har en bra dag. 

Men strunt i det. Det där vet jag om några timmar. 

Lämna en kommentar