Ett tips för hängmattan och det är vägen som är mödan värd

Om du vill ha något snyggt, gratis och läsvärt för en kvart i hängmattan i sommar så kan jag rekommendera Gran Fondo Cycling Magazine. GFCM finns som mapp till telefonen eller din lilla tablett och den är både bra och gratis. Fyra nummer av tidningen finns hittills och det är en imponerande digital produkt som är riktigt snygg. Inriktningen är mot landsvägshållet, med cykeltester, fantastiska bilder och lite allmänna texter. Enda minuset är att det är mycket reklam men på något sätt ska ju produkten finansieras och dessutom är reklamerna till 95 % sådana som estetiskt passar in i sammanhanget. 

I övrigt vaknade jag imorse med slitna ben. Inte så där hopplöst trött, men det märks att jag cyklade knappt 15 timmar förra veckan. 15 timmar är väl vad det är och säger väldigt lite om sakers tillstånd. Men oberoende intensitet är det en väldigt hög siffra för mig. Jag vet inte ens när jag senast var uppe i något liknande. Det har inte hänt tidigare i år, knappast heller ifjol, men eventuellt på hemmaträningslägret 2015 (om jag hade något sånt då?). På basen av detta kunde man tro att Tahko är ett stort mål för mig i år men det är det nog inte. Jag har hela våren varit inställd på att istället delta i Tampere MTB men när det loppet ställdes in valde jag trots allt Tahko för att…tja, ha något att göra när jag ändå tränat. Formen är just nu god men jag tänker inte lägga några resultatmål på mig själv. Det får gå som det går. En del av mig hoppas ändå på ett hyfsat resultat för det här är troligen sista året jag bryr mig om att cykla ”snabbt” på Tahko. Men ändå är det resan hit som varit det roliga. Resten är bara en bonus. 

Efter Tahko kommer jag att ta en liten minisemester från träning, watt och program. Jag ska cykla förstås och ha roligt men göra lite annorlunda saker på cykeln. Kanske det blir lite långrundor? 

Kommentera

