Kållby MTB 2017

Det blev tävling på fredagskvällen trots allt. Magen blev bättre under fredagen och sömnbristen fick jag åtgärdat genom att ligga och vila på en filt på gräsmattan en stund på eftermiddagen i sällskap med en bok. Jag visste att benen skulle vara i bästa fall sisådär men eftersom jag gärna deltar när det ordnas lokala tävlingar blev det alltså att ställa sig på startlinjen igen. Många av de som ofta brukar delta i lokala kamper uteblev men trots endast cirka 20 deltagare fanns det ändå gott om utmanare som såg till att det skulle krävas hög fart för att vinna. 

Starten gick och jag körde med lite halvfart första kilometrarna för att få igång benen. När vi lämnade skolan bakom oss höjde jag successivt på farten och fick småningom en lucka. Sen körde jag halvhårt till hårt i en kvart och sen började jag köra ekonomiskt (dvs så avslappnat och smart som jag kunde) för att få en så trevlig resa som möjligt. Till sist vann jag före Kuoppala och Jakob. Kul med vinst men minst lika kul var det med en bra träning i tävlandets koncentration. Eftersom jag var trött och ställvis höll för att inte helt köra mig sönder och samman igen blev det avsevärt lägre effekt än på torsdagen vid Patamäki. Medel landade på 285 och NP blev väl cirka 290. Men banan var ställvis riktigt våt så det var nog jobbigare än siffrorna visar. 

Tack till Mård och gänget som ställde till med lopp! 

Kommentera

