Sommarlov mm

Det skrivs inte mycket här just nu men det har sina orsaker. Jag upplever att jobbet har tagit ut sin rätt och att jag därefter prioriterat träning, liv och annat. 

Men jag lever, mår bra och tränar och cyklar. Maj månad gick träningsmässigt inte speciellt bra, åtminstone inte jämfört med tidigare månader. Men det var delvis väntat för maj är alltid en stressig månad i mitt jobb. Allt detta är dock historia på sitt sätt, men under förra veckan fick jag uppleva en förkylning. Eller om det var allergi, who knows? Jag hade vilovecka på schemat och jag kunde därför ta det rätt lugnt. Alla passen blev dock cyklade även om vissa hårdare element blev bortlämnade på grund av seg, trött och förkyld kropp.

Nästa helg är det Laajavuori XCM. På ett sätt är jag lite optimist på basen av känslan från årets två första race, men nu ska det tävlas i över 3 h vilket är helt nytt för året. Blir troligen att köra med förstånd och handbroms. Men…kommer jag i mål har jag gjort det bra för jag brukar ofta misslyckas i Laajavuori. 

Semestern har startat och förutom slappt leverne, cykling och allmänt chill har jag planerat att läsa en bok per vecka och lyssna på endast en artist under hela veckan. Kanske jag nämner om detta på min insta? Veckans bok är Hararis ”Homo Deus” (älskade hans förra bok ”Sapiens”) och veckans artist är Velvet Underground. 

Vi ses!

Kommentera

