Vädret som reflektion av jaget

Det här förbannade skitvädret bara fortsätter. I ärlighetens namn har det ingen större betydelse för mig personligen för jag har vilovecka och de få pass jag då avverkar kan utföras i stort sett oberoende väder. Dessutom är ju vädret bättre än genomsnittligt vinterväder. Nästan.

Jag har haft en hälsa som varit svajig ett par veckor. Idag hostar jag och igår kände jag mig jättepigg. Så där har det hållit på ett tag. Men jag har ändå kunnat träna någorlunda även om jag saknat det där sista. Men jag har också känt mig lite ryggradslös ett par veckor för jag har coachat mig själv ett par veckor för att från måndag igen vara styrd av Mr Lycksele, Samuel Brännlund. Jag har hittills i vinter haft rätt långa program, men nu blir det kontakt varje vecka. Det ser jag fram emot. Egentligen är ju tät kontakt alltid att föredra (om man vill ha någon som lägger sig i ens träning förstås) men jag har i vinter valt att ha styrning men ändå fria tyglar i viss mån. 

Jaja, träning tärning tomejto tomaato…framför allt önskar jag nu lite finväder så man kunde cykla OCH njuta på samma gång. Men det vänder, det blir säkert snöfritt till midsommar! 

I övrigt har jag redan nu bestämt att det blir Mallorca 2018 för min del. Många cykelbekanta är där just nu och det känns lite onödigt slöseri med levnadsår att inte fara dit så nästa år blir det av. Någon som ska med?

Kommentera

