På egna ben

Ni ser en landsvägscykel på bilden. Ni ser också en grusväg. Den grusvägen var rätt våt måste jag säga. Men jag gillar grusväg. 

Jag cyklade distans idag. 4 h 10 min vilket är rekord för året. Det är inte speciellt ofta jag kör så långa pass. Nu var det kanske lite dumt att göra detta pass ensam men jag har ofta inget större problem med att sitta ensam och meditera några timmar. För den som vill ha siffror kan jag säga att jag snittade 27.5 km/h / 190 w avg / 218 w np. Just hastigheten var en smärre besvikelse, samtidigt som den är helt ointressant. Men jag var fullt vinterklädd vilket påverkar hastigheten väldigt mycket. På tal om klädseln var det första rundan i år där jag kände att jag kunde ha valt lite lättare klädsel. Men man ska väl svettas in våren, åtminstone har jag lärt mig det. 

Nu är jag i en skön distanskoma och välkomnar viloveckan. Den här träningsveckan gick brutalt dåligt så nu ska jag vila kropp och knopp och sen ta tag i en ny träningsperiod. Det är ju snart dags för tävlingspremiär! 

Kommentera

