Stilla veckan fortsatte

Den förbannade jetströmmen har ju levererat magnifikt värdelöst väder en dryg vecka nu. Vi har verkligen serverats citroner. Men. Av citroner ska man göra citronsaft och det gjorde vi idag. Jag, Danke och tre damer körde en lugn och fin runda. Kanonbra för min del att få öva lite teknik, få lite sol och bli lätt i själen. Tre timmar fincykling i snacketempo på menyn, på agendan och på avenyn. 

På tal om citroner så har jag ju nya handtag på min Superfly. Detta på grund av nytt styre. Jag tror att jag kanske, eventuellt, sa att Supflugan skulle få vara relativt original för det skulle bara vara en cykel som skulle användas. Men se nu vad som hänt. Styret, handtagen, singelklingan, däcken, hjulen, sadeln, styrstammen har redan bytts. Sen nämnde jag något åt Danke om att en elvadelad kassett vore något för framtiden. Dessutom vill jag på sikt ha en kolfibertolpe med lite flexegenskaper… Tänk så det kan gå. 

Idag blev det hur som helst en runda på Snyggflygeln. Skogen krävde dubb och Snikfluffen hade dubb. Föret var perfekt med is mellan rötterna vilket gjorde att det kändes fint med hardtail för en gångs skull. OM vi inte bodde i ett område med steniga och rotiga stigar skulle jag troligen bara cykla ht hela dagarna tills solen går ner och korna kommer hem och isen frusit till is. 

Kommentera

