Aldrig nöjd?

Igår: det var tanken att jag skulle köra sweet spot länge. Kanske så länge som två timmar. Tyvärr gjorde jag detta inomhus vilket blev omöjligt. Jag kokade över helt enkelt. Svetten rann som aldrig förr och jag fick helt enkelt ge mig efter 1.5 h. 

Idag: aningen knäckt av inomhussvettandet beslöt jag mig för att köra en utomhusrunda. Jag hade gärna sökt mig till skogs men dubbdäcken har jag tagit bort och det tycks råda full vinter i skogen. Jag valde därför en asfaltrunda med Superflyn. Utan watt, utan hastighet och utan egentligen allt utom en klocka som visade tiden gav jag mig iväg. Jag hade full vintermundering OCH en extra vindjacka och tur var det för annars hade jag blivit Ötzi 2.0. Hård vind, minus fem, asfaltrunda…vilket sällsynt värdelöst undergångsrecept. Men! Solen sken, jag hade medvind ibland och jag fick tre timmar och femton minuter luftterapi/träning vilket inte är fy skam. 

Kommentera

