Vad händer?

Jag har ätit vårens första memma. Med grädde och socker ska memma ätas. Jag är ju ingen barbar. 

Viljan att blogga har förvisso funnits där, men jag hamnade i en bokcirkel på jobbet och all ledig tid har gått åt till att leva och därefter läsa. Jag är starkt av den åsikten att världen borde generellt blogga färre inlägg. Läs en bok i stället! Ta en promenad! Se en tv-serie! Men skriv inte ett inlägg om det och instagramma inte bilder. 

Hmm…jag inser nu att detta känns ogenomtänkt för jag lever inte exakt så. Men jag kan alltid försvara mig med att jag inte tänkt igenom det hela. 

I onsdags gjorde jag kanske vinterns bästa pass på trainern vilket givetvis gav mig hybris vilket ledde till snudd på ett failpass på torsdagen. 

Fredagar betyder distansförmiddag nu i vår. Hittills har jag mött småuselt väder varje fredag sedan mitt jobbschema ändrades. Igår var inget undantag för jag och Danke mötte plus två grader och en del snöflingor på vår runda. Benen var sura men hem kom vi. Jag såg en tofsvipa, en drös med svanar och en ekorre. Det var jag nöjd med. 

Kommentera

