Funderar på sommaren

Jag hittade en bild från i somras när jag satt på terassen och var sjuk. Just på den bilden som ni ser visste jag inte att hela säsongen skulle bli till en komiskt värdelös pannkaka. Men pannkaka är bra för på något sätt känner jag att jag börjat om på nytt. 

Med detta som utgångspunkt har jag funderat på sommaren och mina mål med den prestationsinriktade delen av min cykling. Vad gäller nöjesdelen av cyklingen är det bara att cykla så blir det bra. Tävlandet är dock lite mer komplicerat. Jag är inte riktigt av den kalibern att jag kan nå placeringsmål som är speciellt åtråvärda eller relevanta. Därför är målen satta med fokus på min egen prestation. Nåja, här kommer de i alla fall: 

Jyväskylä XCM – nytt personligt placeringsrekord

Tahko – nytt personligt placeringsrekord (33:e) och/eller ny bästa tid (2.52?)

Jämi – under 3 h och förbättrad placering (18:e i H-Elit)

FM – nytt placeringsrekord på FM (2012 var jag cirka 44:e). 

Lite dumt att planera in fyra tävlingar med höga mål men min uppfattning är att i både Jysväkylä och FM fixar jag målen om jag tar mig i mål. Tahko kan dock bli jättesvårt och Jämi är halvsvårt.  

Sen ska jag tävla mera än de nämnda fyra tävlingarna. Men i de tävlingarna är målen av mer prestationskaraktär. 

Det är planen – vad är din? 

Kommentera

