Bra grejer, positivitet, mild skepticism

Ni har väl sett hur cykelguden Pozzato förbereder sig för Milan-San Remo? Jag har lite svårt för hans strumpval men vem är väl jag att börja käbbla med en cykelgud?

Vinner han på lördag? Knappast. Men han lär nog ge sitt allt för att vara med till slutet även om storhetstiden sedan länge är över. 

Fler bra saker: grannstadens cykelförening GIF ordnar en femdelad lokal mtb-cup. Det borde kunna bli finfina träningstävlingar och sådana behövs. Fint initiativ av Suomu & Co!

Vad mera kan rapporteras? Ny styrlinda har införskaffats från lokala cykelaffären VM-Sport. Camo är kanske lite 2015 men det struntar jag i. Det blir fint i alla fall. 

Sen har jag tränat också. Till exempel såg ett pass ut så här: 

Det passet var total succé. Lite smolk i glädjebägare fick jag dock idag för dagens pass blev inte riktigt lika bra. Men jag blev trött vilket får duga som tröst. 

Kommentera

