Cyklat på en söndag

Jag cyklade en stund idag igen. Det är ju det jag gör. Och sen brukar jag skriva om det på bloggen. 

Dagens runda var i alla fall sällsynt fin. Jag hade trevligt sällskap och vädret var fint och trots lite dåliga förutsättningar hittades en och en annan stig också. Dessutom var den där svårdefinierade ”känslan” rätt bra idag. Sen hade jag någon vurpa också men inget att direkt fördjupa sig i. Om jag bara hade haft förstånd att köra det där droppet på XCO-banan hade dagen varit komplett. Men mentala spärrar betas av en efter en och livet är inte slut än (vore ironiskt förstås om jag dog i natt efter att jag skrev det där). 

Inkommande vecka ska jag cykla/träna och försöka vara glad. Jag hoppas hinna skriva något om tävlingar som ska köras och mål jag har med dessa men det återkommer jag till i ett skilt inlägg. Klart är i alla fall att jag ska cykla på en Trek (för en sån står i garaget) och att jag kommer att fortsätta representera NCK (trots lockande erbjudanden från LIF och GIF). Det var inte så mycket dramatik kring beslutet. I mtb på motionsnivå handlar det sällan om femsiffriga kontrakt och när jag ändå hade en NCK-tröja i garderoben var det enklast att fortsätta använda den. Om jag blivit fet och den inte längre passar dit mot våren får jag helt enkelt tänka om. 

Kommentera

