Konsten att vara lat

Jag har sportlov. 

Sportlov brukar betyda minst 10 h träning för då är jag piggare än normalt och även om jag om dagarna brukar vara med barnen och inte i sadeln brukar det ändå resultera i en del timmar. Det här sportlovet blir det vilovecka för så skrev coachen. 

I ett sånt läge är det kanske många som skulle passa på och träna på som vanligt och ta viloveckan ”sen”. Men nu försöker jag vara smart och tänka långsiktigt. Det betyder att jag följer rytmen och vilar även om det finns tid att träna. Egentligen fanns det ingen chans att jag skulle orka köra på en vecka till. Förra veckan var jag totalt slut. Det var främst en form av träningströtthet vilket kan vara en trevlig form av trötthet, men det var lite mycket totalt sett vilket betydde att TSS fick en helt ny innebörd. 

Jaja, nu talar jag bara träning. Men det blev så här den här gången. Blir jag alls bättre av träningen? Ärligt talat vet jag inte. Ibland känns det som om jag stampar på stället, men till exempel i söndags gjorde jag en bra tröskelstege. Inga rekordsiffror blev det, men det försökte jag inte heller. Men det upplevdes som ovanligt lätt vilket jag får ta som ett tecken på något i alla fall. 

Nu yrar jag mest. Till detta yrande passar det med en dålig bild. Ni ser en repad vev på en smutsig cykel. Ingenting av intresse…så vi slutar här. 

2 thoughts on “Konsten att vara lat

  1. Samuel B skriver:

    Kan vara bra att vila när man har tid för det också 😊

Kommentera

