I väntan på tomten

Som ”vanligt” körde jag ett kort trainerpass på julaftonens morgon. Inte för att jag blir bättre av det egentligen och inte för att jag är besatt utan helt enkelt för att det är mycket skönare att äta julmat och slappa om man ens gjort något fysiskt före. Det blev inget långt pass utan ganska exakt 35 minuter varav 20 av dessa på cirka 285 watt. Frun som varit sjuk i samma stil som minsta barnet var tvungen att sticka en sväng till jouren för att hon troligen har fått ögoninflammation. Det är julkänsla om något. 

Om jag skippar allt snack om julfirande och fokuserar på bloggens tema kan jag meddela att jag ska cykla imorgon. Jag vet inte vart och hur och hur länge men det kanske klarnar. Egentligen måste man inte cykla heller på juldagen men det är så fridfullt och som tidigare konstaterats smakar maten så myclet bättre om man fått göra något konkret. 

Kommentera

