Lördag kväll v. 48

​Ska man, kan man, får man återse ungdomens musikhjältar? 

Det var den frågan jag ställde mig före gårdagkvällens konsert med Bob hund. När ett band betyder allt i ett kort här och nu för länge sedan, kan man återgå till den känslan? Eller ska man gå vidare? 

Svaret är ditt eget, men för mig var det rätt beslut att återigen besöka det som var vardag när jag var sisådär 18-25. Tiden när musiken var viktigare än allt. Nu stod jag där (eller delvis satt eftersom det konstigt nog var endast sittplatser i konsertsalen) och mötte musiken både med ungdomlig entusiam och gubbig analys. Men i mötet mellan entusiasmen och analysen fanns glädjen. Eller om jag säger det så här: förbannat vad de var bra!

2 thoughts on “Lördag kväll v. 48

  1. Robert Back skriver:

    Helt klart årets stora spelning i Vasa (baserat på gubbig analys och ryggmärgsreaktion). Jag har iofs inte sett/hört något annat i den stan det här året, men ändå…

Kommentera

