Det är mest bara dumt att låta bli att cykla

Jag lever. Jag tränar. I dag har jag dessutom cyklat också. Men det här med att blogga hamnar lite långt ner på listan just nu. Inne i veckorna jobbar jag förstås. Det är något som tar orimligt mycket tid tycker jag. Sen på kvällarna har jag fullt sjå att hinna träna och när det är gjort och alla andra sysslor också finns det ofta inte så mycket energi att skriva något om det senaste träningspasset. 

Men jag kan konstatera att träningen rullar på. Gymmandet går segt men om jag har kommit in i det ens någorlunda före jul vore jag mer än nöjd. Trainernötandet går också rätt bra. Alla pass jag gör på den kräver koncentration men de är genomförbara. Jag märker rätt tydligt vilka svagheter jag har. De som cyklat med mig/mot mig vet troligen rätt hyfsat vilka dom är. Totalt sett är det ändå ett utmanande program för jag ligger inte på latsidan direkt. Men som jag tidigare nämnt är timmarna jag tränar rätt få. T.ex. den här veckan blev det två gympass på ca 40 minuter styck, ett distanspass på drygt tre timmar, ett rinkbandypass och tre intervallpass på trainern. Vad blir det i slutändan…åtta, nio timmar kanske? Sen har jag hunnit med två vilodagar också, hur nu det gått till vet jag inte. Eller det är ju klart att jag vet: gym+bandy gjorde jag som ett kombipass och gym+intervallpass nr 3 körde jag som dubbelpass. 

Dagens runda var både njutning och misär. Njutning blev det på grund av trevligt folk och skönt snacktempo. Misär blev det när jag gjorde en otb-vurpa och slog mig lite och landade i en vattenpöl. Sen gjorde jag en spd-vurpa ännu i slutet och då var det slut på humorn. Det var kanske inte mina finaste stunder som cyklist men det var ju skönt med lite frisk luft i alla fall. Med tanke på hur sällan jag vurpar/kraschar hoppas jag att det är färdigvurpat för den här säsongen. 

Kommentera

