Jakten på vit november

Vi fann den. 

Sista dagen på viloveckan är här. Eller heter det lugn vecka? Hur som helst har jag tränat få pass den här veckan. En viss rastlöshet har infunnit sig mellan varven men jag har haft lätt att vara disciplinerad, dels för att jag varit sliten av de tre första veckorna och dels för att jag vet lite vad som väntar följande tre veckorna. Jag misstänker att något eller några pass kan bli svåra att genomföra som tänkt. Men eftersom det handlar mest om tröskelgrejer är det genomförbart bara man anstränger sig lite. 

I går cyklade jag lugna veckans enda distanspass. Minus 14 var det som kallast och snön var ställvis hal som potatismjöl. Men jag fick mina tre timmar vilket jag har som minimikrav för att kalla det distans. Första månaden av försäsongsträning har jag bara kört skogsdistans vilket har sina plus och minus jämfört med grusvägsdistans. Plus är ju att det är varmare med skogsdistans, utvecklar tekniken och att det helt enkelt är roligare. Minus är väl att effekten blir låg och ojämn. Men allt har sin tid. 

Kommentera

