Fåordig och hemlighetsfull

En av de första sakerna man lär sig som bloggare är att man ska skriva regelbundet. På det sättet får man tydligen läsare. Men jag struntar gladeligen i dessa rekommendationer. Jag läser en del bloggar själv och många skulle nog må bra av färre inlägg istället för att upprepa en massa gammal skåpmat. Men var och en med sitt. 

Så vad händer här då? Egentligen ingenting…vilket betyder att även detta inlägg är helt onödigt. Men jag kan berätta att jag haft lite magsjuka men att jag också har vilovecka så timingen har varit perfekt. Jag har relativt få pass att avverka så det lär gå galant trots att jag mått kasst ett par dagar. 

Sen har jag också köpt ett par hjul, mer eller mindre i misstag. Bontragerhjulen som var originalutrustning vägde 2.1 kg paret och även om jag veeeeeeeeeet att Superflugan bara är en vintercykel och jag kaaaaaaanske sagt att den skulle rulla utan uppgraderingar så blev det nu så att jag sålde Bontrager och köpte ett par lätt begagnade Mavic Crossmax Elite. Det var som sagt nästan i misstag. Men uppgraderingen (nya minus gamla) blev inte speciellt dyr så jag kan leva med att jag svek mig själv. Jag borde väl spara någonstans kring 400-500 g på hjulen och drygt 100 g på bromsskivorna. Detta är givetvis helt centralt för vintercykling på cykelvägar.


Vädret är fortsatt kanon. Resten av världen tycks ha fått snökaos men här är det bara några millimeter puder och frusna stigar. Därför ser jag fram emot lite cykling i helgen. 

Nu vet ni allt detta. 

Kommentera

