Vem är du? jag är november.

Vad har hänt här då? Tja…jag har tränat lite. Jag plus några var runt Larsmo XCO-banan för första gången. Detta hände väl i måndags tror jag. Projektet har framskridit fint trots att det fortfarande är halvfärdigt. Men det blir nog en superfin bana när den är klar. 

Sen har det rullat på: gym och rinkbandy i tisdags och lite trainer i kväll. Gymmet var totaltrist som vanligt. Jag försöker ju mjukt och försiktigt vänja mig vid gymträningen. Inte en knäböj har gjorts sedan mars och när det var dags för höstdebut lade jag ribban lågt. 2×15 med 30 kg vikt och sen var benen kaputt, på gränsen till kramp och total misär. Men så är det nu några gånger och sen kan jag börja göra något vettigt. Lite samma visa är det med bänkpress, latsdrag (eller vad det nu heter där man har överkroppen i 45 grader och drar upp stången mot magen), militärpress och så vidare. Markböj ska så småningom också med i programmet. På dagens trainerpass kändes benen kaosdåliga på uppvärmningen men till min förvåning gick passet bra. 

Det som är mindre bra är min höstvikt. Vikten är inget jag bryr mig så mycket om men idag nådde jag den vikt där jag brukar inför chipsgodisbulla-förbud. November är ju bra månad att frossa men det är lättare att orka träna om näringsintaget inte bara består av tveksam kost. Därav blir det nu ett litet förbud mot ovanstående fram till jullov. 

2 thoughts on “Vem är du? jag är november.

  1. Lövis skriver:

    Du e som frassn, ite upp se å val feit ti vintern!! 😀

Kommentera

