Hennes & Mekaniken

Det är stort på gång här i stan för ett nytt galleri med bland annat H&M har öppnat. Det må låta löjligt men sällan har jag pratat med så många glada människor med framtidstro i blick som den här veckan. Till alla läsare från vår norra grannstad (dit folk traditionellt vallfärdat) säger jag bara tyvärr: nu stannar mina surt förvärvade slantar i hemstaden. 

Men jag skulle inte egentligen skriva om det. Egentligen skulle jag nämna något om dagens distansrunda. Coachen hade sagt 3 h distans och det levererade jag också. Dessutom fick jag sällskap och tempot var rimligt. Vädret var också helt ok även om oktober är en riktigt skitmånad som bara överträffas i fulhet av november. Men det går ju bra att cykla i alla fall. 

Vi har ju i alla fall ingen smog.

Imorgon ska jag inte cykla ty jag ska på innebandyturnering med min dotter. Men det finns ett pass kvar på veckans lista. OM jag är pigg efter att ha sett på miljoner innebandymatcher blir det ett pass på trainern, men i oktober får man fuska så kanske jag gör det imorgon?

Kommentera

