Chill


Tanken var att jag skulle köra lite på trainern ikväll men eftersom jag känt mig lite halvfrusen och seg hela veckan valde jag att låta morgonens korta gympass vara dagens enda pass. Jag har inte direkt mognat utan det handlar väl mer om att jag har två dagar kvar av veckan och två träningspass kvar på veckans lista. Jag hade föredragit att kunna ta vilodag endera dagen i helgen men det kan jag göra ändå i fall om jag känner för det. Nästa vecka är det relativt hård vecka före det blir en riktigt lätt med nästan ingen träning alls (allt är förstås relativt). 

Men jag klagar inte alls, ty fredagen är skön. Jag har lyssnat på musik (War on drugs och Vampire Weekend för den som undrar), läst lite i en bok och ligger på arbetsrummet soffa och funderar på om magens storlek tillåter att jag hoppar i bilen för att inhandla lite chips. Dessa livsfrågor tar ju nästan livet av mig. 

Imorgon tänkte jag cykla distans av något slag. Min Top Fuel är hos VM-Sport för låsningen till dämparna har krånglat och saken är under utredning. Men jag har ju en babyblå Superfly som jag kan ta ut. Dessutom vankas det sällskap vilket verkar lovande. 

Kommentera

