Stilla söndag

Eftersom jag redan gjort alla träningspass för den här veckan så valde jag frivilligt att vila den här söndagen. Att vila på en söndag låter ju helt absurt men eftersom jag sneglat på nästa veckas program så vet jag att det inte finns utrymme med för mycket träning dem här veckan. Det lär ändå bli tufft med ftp-test på måndag följt av 1-2 gympass, tre intervallpass och ett distanspass. Om jag hinner blir det ett rinkbandypass som bonuspass (de gör jag lite på eget ansvar, antingen som bonus eller som ersättning för ett intervallpass). 

Vad gäller ftp-testet är jag tudelad. Dels vill jag ha ett hyfsat resultat men dels vet jag också att ett bra resultat höjer målen för alla intervallsiffror. Men givetvis siktar jag på att ta i. Kanske ni kunde gissa mitt resultat? Jag väger där kring 75-76 kg och ni gissar på medelwatten för 20 minuter. 

Söndagen har förflutit med cykelmekande och en del jobb. Det bästa med mitt yrke är att man kan jobba dygnet runt om man så vill. Det vill jag förstås inte men när man inte cyklar kan jag ju gärna göra något konstruktivt. Men oroa er inte, jag var inte speciellt konstruktiv i någon längre tid. 

Efter konstruktiviteten har jag lyssnat på The National. Jag älskar The National. Speciellt på hösten älskar jag The National. Jag vill ha The National i trädgården i oktobermörkret med ljus i håret.

Jaha. Nu blev det bara konstigt. Men den här låten är bra. 


Frid!

Kommentera

