Oansvarigt bloggande

Visst är det svagt av en bloggare att vara ut på en kanonfin runda och sen komma hem, inse att hen glömt att fotografera och sen bara ta en bild av ett Schwalbe Racing Ralph 29×2.35 och vidare skriva något svävande i stil med ”mitt absoluta favoritdäck, troligen bättre än Bontragers XR2” för att dölja det enkla faktum att inte ett enda fotografi togs på tre timmars cyklande. 

Men strunt i det för fy tusan vad det är fint i skogen just nu. Det är torrt, kanske inte kruttorrt, men torrt för att vara oktober. Ådöstigen vid elledningen som jag undvikit, avskytt och bespottat är nu en av mina favoriter. Det var ett ganska sprättigt gäng som samlats på torget och speciellt Danke på sin ht och Kujala som nu tagit steget in i den heldämpade världen gjorde sitt bästa för att göra mig trött. Och trött blev jag! Kujala har alltid varit snabb men jag är rädd att han lär bli ännu snabbare med en fulldämpad. Men det är bra! Kul när det går undan både på träning och tävling! 

Vad mera? Jo, jag kan ju nämna lite om min träningsplanering eftersom många frågar om det ute i verkliga världen. Det är alltså Samuel Brännlund som fixat ihop ett program för tre månader framåt. Hur det ser ut och vad som ingår kan jag förstås inte gå in på men jag tror det blir bra. Det finns ju inget som säger att jag hela tiden måste vara ungefär så här bra: eftersom jag visade i sommar att jag kan vara sämre så kan jag med samma logik också bli bättre. Hur det blir efter 15.1.2017 är helt öppet. Eventuellt blir det en fortsättning men det beror lite på hur jag upplever det att ha träningen planerad. Jag har ju alltid själv kört på känsla och det är ingen självklarhet att det känns skönt med mera styrd träning. Men jag kände att jag behövde lite ny input, samtidigt som jag vill ha viss konstnärlig frihet att styra en del själv. Men om allt känns bra och jag är beredd att satsa blir det kanske ett tätare samarbete då. I nuläget har jag ett program men med utrymme för frihet om jag så vill. 

Kommentera

