Söndagsrunda med mera

Ni har kanske redan sett filmen från Fädodaloppet 2016? Om inte, klicka play nedan:


I övrigt är jag småkrasslig ännu. Gårdagens runda var lite i överkant för mina luftrör och dagens plan var att tvätta och städa fruns bil, klippa gräs och tvätta ett par maskiner tvätt. Men redan 10.30 började jag tycka vädret var fint så jag fick med mig Väänänen på en grusvägsrunda. Ur själslig och social synvinkel var det en kanonfin runda men rent medicinskt var det kanske lite korkat. Men vi tog det lugnt och jag tror att jag inte åstadkom ytterligare skada. Åtminstone hoppas jag det. Jag hostar en del nu på kvällen så imorgon lär jag inte konditionsträna för säkerhets skull. Men jag ska kanske dra igång coreträningen igen (om ni bara visste hur jag fuskat med den saken i sommar) och på tisdag ska jag igen på rinkbandy efter en månads uppehåll. Allt detta ser jag fram emot. Dessutom ska nya hojen på service, igen, för nu är det lockouten som inte funkar som den ska trots justeringar. Det känns som om själva reglaget gått sönder. Jag har på känn att Fox inte fått till det där reglaget riktigt för det har känts kass från första början. Det har varit alltför trögt och nu är det som om själva reglaget saknar returfjäder. Låser gör det när det känner för det. Eller är det tidvattnet som styr? Känns i alla fall bra att ha köpt cykeln i lokala cykelaffären så hjälpen är nära. 

Kommentera

