Trek Top Fuel 9.8 Project One

Jag fick en ny cykel i går. Jag har inte hunnit testa den jättemycket ännu men initialt tycker jag att den är awesome, superb, fantastilicious och übernice. Jag vägde den vid VM-Sport i dag och med XT pedaler var den 10.51 kg. Det är med stansade däck alltså. Det finns egentligen ingen orsak att uppgradera någonting alls på den men kanske det blir nya däck på sikt (Bontrager XR1 är säkert ett grymt sommardäck, men för höstbruk borde man kanske ha XR2 eller XR3 eller så tar jag helt enkelt Racing Ralph x 2 av min Superfly. Lite extra glad blev jag av att märka att växelreglaget och vevarna som borde ha varit X1 visade sig vara XX1. Dessutom var hela baksvingen i kolfiber även om kedjestagen borde ha varit i aluminium. Nu gäller det bara att få dämparns inställda och kroppen med på noterna. Det ska ju tävlas i helgen!

Ett stort tack till VM-Sport för en grym hoj! 

2 thoughts on “Trek Top Fuel 9.8 Project One

  1. Tobias skriver:

    En riktigt grym hoj! Får min om två veckor

  2. vagcyklist skriver:

    Absolut! Riktigt nöjd med min!

Kommentera

