Sista rundan på Mallis

I dag är det sista hela dagen här på ön. Cykeln skulle returneras och stranden skulle besökas och allt möjligt så det blev en kort runda. Jag hade ett par timmar på mig så det blev en runda till Formentor Beach. Första backen upp till utkiksplatsen försökte jag köra lite hårdare. Jag kände väl att jag orkade ungefär halva…resten var mest överlevnad. Men jag snittade i alla fall 5 W/kg i cirka nio minuter och det är nog vad jag klarar av just nu. Jag har ju inte gjort något ftp-test men jag tippar lite slarvigt att jag ligger där på ganska exakt ungefär 4 W/kg så jag fick nog ta i en del. Jaja, det här är väl mest av intresse för folk med erfarenhet av effektmätning och knappt för dem ens. 

Efter det så njutcyklade jag bara uppför och nerför. Jag fotograferade och försökte kisa lite och fundera: ”visst påminner det lite om Roskisbacken hemma?”. 

Det om detta. Nu ska jag äta lite middagsbuffet. Två bilder till, sen är det slut på bildspammandet från Mallis.

Kommentera

