Biltur på Mallis

I går hann jag inte cykla egentligen alls. I stället hyrde hela gänget två bilar och for ut på biltur. Vi körde först mot Formentor, sen till Lluc och därefter den där sjön som heter något med Bleu (?) följt av Soller och Port de Soller. Vi turistade stenhårt och tog tåget från Soller ut till Port de Soller. Bränn alla guideböcker som säger att det är värt pengarna. Efter att man kört bil i bergen kändes en skumpig tågtur i 12 km/h där man såg stökiga bakgårdar ingen hit. Men Port de Soller var rätt fint. 

Bilden blev ju inte så bra men resten av bilderna från stället är på mina glassätande barn och sånt är kanske ännu mindre intressant. 

I dag är det fredag och därmed sista hela dagen här. Hyrcykeln ska returneras kl 17 så det blir en sista runda på den har jag tänkt. Men jag vill hinna bada i havet också. Därför blir det bara återigen en kort runda tror jag. 

Kommentera

