Upp till Lluc

I dag hade jag som mål att ta mig ut till Lluc. Flera hemmavid hade sagt att det finns en fin backe ditåt. Som uppvärming körde jag första stigningen mot Formentor. Jag maxade kanske inte för allt vad tygen håller men snittade ändå 355 watt. Jag gissar att jag kanske hade klarat dit mot 370 eller lite över? Med dagens form alltså. För den som funderar är väl backen drygt 9 minuter för mig eller 6.53 om du är Ian Boswell från Team Sky. Men det där blir jag inte knäckt av. Jag cyklade ju med en tung hyrcykel och Ian hade säkert en hificykel som var hans egen. Redan det är väl cirka två minuter? Jag tror att jag ska köra den en gång till före jag far hem och se vad jag orkar. Boswell lär inte sova lugnt. 

Nerför Formentor var jag nära att blåsa bort. Men det var bara nära så jag fortsatte mot Lluc. Där kom jag till backen Coll de Femenia som var en fin rackare. 7.7 km och cirka 6.5 i snittprocent och det kändes ganska lagom. Det var fantastiskt fint och jag blev glad i kropp och själ. Jag fortsatte sen till Lluc där jag köpte Cokis och vatten (Garmin visade 35 i dag) för att sen fortsätta tillbaka samma väg. Jag var till sist ute lite över tre timmar vilket var alldeles tillräckligt i värmen. Garmin tyckte att jag hade presterat ett TSS på 186 med en IF på 0.763 eller något sånt och det tyckte väl jag också. 

Kommentera

