Dag 1 på Mallorca

Livet. Så. Jobbigt. Just. Nu.

A post shared by vagcyklist (@vagcyklist) on

Det Är fint här på Mallorca. Vädret är varmt, i dag hade vi väl kring 30 grader här i Alcudia. Alcudia är också fint även om jag inte sett så mycket mer än hotellrestaurangen (kanonbra mat), hotellpoolen (bra kakel i bottnen) och Alcudias långa strand (fantastisk). 

I morgon borde jag få min hyrcykel och det borde betyda en första runda också. Jag funderar på en runda ut till Formentor med svågern och hans sambo. Om det blir så blir det en lite lugnare runda men det passar mig bra när jag ändå är lite osäker ännu inför diverse vägval. Det lär väl bli ett par rundor just till Formentor och så tänkte jag ta någon runda inåt landet och sen också någon plattare runda söderut. Men några monsterundor blir det inte i alla fall för jag är ju främst här på familjesemester. Men att kunna träna lite är förstås en trevlig bonus. Mina nya Garmin Vector 2 ska skruvas på så jag tänkte kanske sprätta lite i några backar för att få upp watten lite. På tal om pedaler så tog det kanske 45 sekunder extra att ta bort mina Vector jämfört med vanliga pedaler. Ett verkligt smidigt system måste jag säga. Sen har jag tyvärr inte med någon momentnyckel så jag hoppas på det bästa med mätningen. 

Så är jag kär i Mallorca? Det vet jag inte ännu, men hon är i alla fall väldigt söt och hatar mig inte åtminstone så kanske det kan bli något. 

Kommentera

