Nu vill jag slösa med ordet episkt

Allt är episkt nuförtiden. Så fort man klär på sig lite kläder från Rapha och cyklar i duggregn är det episkt. Men i kväll blev det närapå. 

Danke tyckte vi skulle prova lite nya stigar norrut. Ibland var de så bra att jag nästan smålog käken ur led. Sen ibland slog svårighetsgraden lite över och det var ofta på och över gränsen till vad jag kan klara av på min hardtail. Men sen urartade det hela. Stigen blev översvår och det blev mest fotvandring av det hela. Klockan tickade på och till sist var det sen och mörkret började falla. De sista 10 kilometrarna var benen tunga som vattendränkta stockar. Det blev alltså ett bra pass. Huvudet var bra! Stigarna var bra! (När de inte var löjligt omöjliga.) 

Mera sådant behövs. Tekniken får sig en vitaminspruta och det byggs hårdhet och karaktär. Och det är roligt! 

Dessutom är det på gränsen till episkt. 

One thought on “Nu vill jag slösa med ordet episkt

  1. Lövis skriver:

    Ni for om vi villo vår. (elde kanske svämors)

Kommentera

