Fäbodaloppet 2016 – kasshetens sommar blev en följetong

Jag vet knappt var jag ska börja. 

Kanske jag kan nämna att jag var helt under isen de första kilometrarna? Och att jag cyklade tekniskt bedrövligt men att jag också kände mig totalt andfådd och trött. Jag kände mig otränad helt enkelt. Vid varvning var jag ungefär på 14. plats vilket jag inte var nöjd med. Jag hade kanske hoppats på lite mer. 

Efter varvning kom jag ikapp en grupp på två som jag körde förbi och ifrån. Jag kom sen ikapp en grupp med fyra cyklister som jag också lämnade sen. Jag höll väl på så ungefär. I slutändan blev jag ändå sexa vilket jag ändå får vara nöjd med. Andra varvet körde jag egentligen helt ok.

Men jag fattar inte vad som gick fel egentligen. Eller ok: jag cyklade med en hardtail men det gör andra också. Jag hade helt enkelt supertrög kropp och jag är helt enkelt rädd att jag har tappat totalt i form. I vanliga fall brukar jag kunna surfa på sommarens form ganska länge in på hösten men eftersom jag haft en totalt bedrövlig sommar så blir det ju som det blir. Formen försvinner snabbare än ett glas vatten i Sahara. Men det var ändå lite chockerande att märka hur illa det var. En del av mig börjar redan se fram emot vinterträningen så jag får börja om och bygga från grunden. Men jag ska först cykla några pass på Mallorca och sen avsluta med Botnia MTB och Sju sjöars. Ja…den där dubbeln samma helg får jag se om jag kör. Det finns ju inte en chans att jag kan hävda mig på båda tävlingarna samma helg. Men jag får se hur jag gör. Jag har knappast så mycket att förlora egentligen. 

Kommentera

