Det är dagarna som går som är livet

Dagarna bara går utan att jag kommer mig för att skriva. Eftersom jag inte är en siffernörd som hakar upp sig på besökarsiffror och eftersom jag varken kan eller vill blogga om jobb och familj så blir vissa dagar inte direkt värda ett blogginlägg. Eftersom jag bloggar om cykling och jag trots för mycket jobb och familj just nu cyklar en del (men aldrig tillräckligt) så borde jag väl blogga om det. Men det har inte blivit av. Jag har dock en del produktbloggande på lager som borde bli av. 

Vad händer i mitt cykelliv? Tja…jag har cyklat. För att ta onsdagen som exempel var min plan att cykla runt banan som ska tävlas runt på Fäbodaloppet på söndag. Men jag träffade på Johan som skulle ut på en lugn landsvägdrunda. Lugn landsvägsrunda med mtb med ett snitt på 29.5 km/h kändes lite i benen. ”Formen” är inte så bra. 

På tal om Fäbodaloppet ska det tävlas på söndag. Det är trevligt och lokala lopp understöder jag gärna. I fjol gick loppet över förväntan och jag blev tvåa strax bakom Maku. I år är både cykel och kropp sämre så jag hoppas i bästa fall på något i stil med 4-7 plats. Maku, Kujala, Haga, Fagerudd och Simelius räknar jag med att de kommer att göra upp om medaljplaceringarna. Sen om Tikkala och några till dyker upp så är det ju helt öppet. Jag säger i alla fall Haga, Maku, Kujala som topp 3. 

Kommentera

