Blå himmel, kalla vader

I dag har det varit fint väder. Ni vet hur det kan bli på sensommaren när det är frisk luft, men lite för kallt för att man ska bli grötig i skallen. Man känner sig pigg i intellektet för himlen är blå. Jag for på en cykeltur med brorsan och Piia. Som vanligt var det vått i skogen men vi undvek ändå det värsta. Men det är verkligen pissblött i skogen! Ställen som aldrig är våta är våta i år. 

Bilden ovan stal jag av brorsan. Så nu vet ni det. 

I går var det inget väder för en känslig bard. Jag valde i stället att storstäda förrådet och kallvinden inför vinterns trainerpass. Dit for fem timmar av mitt liv och jag lär aldrig få dem tillbaka men det var ganska meditativt. Bland allt skräp (nämnas kan ca 100 minidisc-skivor och en bärbar md-spelare) hittade jag en hög med foton från andra gången jag deltog i Tahko Mtb. Bilderna borde vara från 2001. Här lägger jag inte upp alla bilder men jag kan nämna att det var väldigt få 29or, skivbromsar och kolfiber på bilderna. Dessutom var det få cyklister på bilderna. Tahko Mtb 2001 vs 2016 går inte att jämföra ens. 

Kommentera

