Snyggfredag

Jag var sällsynt snyggmatchad på dagens pendling och det ledde till att brevlådan var full med beundrarpost när jag kom hem. Det känns lite pinsamt men ändå skönt med bekräftelse. Det känns som om jag kommer att dominera Rapha-katalogen 2016-2034 om det fortsätter så här. 

Ni läste rätt förresten: jag har cykelpendlat. Min äldre dotter får numera cykla till sin skola och jag cyklar med henne. Planen är att göra det tills hon inte längre står ut. Men pallar hon inte -25 grader blir jag klart besviken. Pendlingen består därmed främst av 20 minuter med medelwatt 40 och sen brukar jag trycka 15 minuter med 270-300 W beroende på hur smidigt det går i morgontrafiken. Till kvällen blev det i dag först 10 minuter på 290 W och sen 5 på 340 W. Men jag har haft lite löparknä senaste veckan och jag sitter allmänt obekvämt på min landsvägscykel just nu så det går trögt att få ner kraften i pedalerna. Så fort landsvägssäsongen är över ska jag jobba igenom Propelen. Ett styre med kortare reach och grundare dropp står högst på önskelisistan. Sen ska jag ha 25 mm däck nästa år och gärna skulle jag också hitta en bättre sadel. Men eventuellt kan byte av styre reda upp sadelproblematiken. Om jag nu inte helt enkelt säljer cykeln. Min plan för året var att inte byta en enda cykel och nu har jag redan av olika orsaker bytt ut 2 av 3 så vem vet om det inte blir 3 av 3. Men det vore förstås superonödigt. 

Ännu ett spännande tillägg är till ända. Välkomna igen i morgon? 

Kommentera

