Bloggstjärnan som blev träl

Jag har inte dött. Men själen har fastnat i jobbet och efter att arbetsdagen är slut finns det inte riktigt energi att skriva något. Men jag ska ta en kort resumé. 

Jag har köpt rengöringsprodukter. Det finns inte mycket jag kan säga om det men de är bra och de behövs ty vädret är absurt värdelöst. 

Jag har cyklat, men väldigt lite. Jag försöker uppbåda lite entusiasm och det är roligt men det är svårt att tagga till inför årets tre sista tävlingar. Vilken skitsommar jag har haft alltså. Det är helt fantastiskt. En del av psyket börjar drömma om nästa sommar men jag försöker stanna i nuet och fokusera på det som återstår av året. Det finns ju framför allt en mass rolig cykling framför en. Hösten är ju en kanonfin årstid att cykla på. 

Sen gjorde jag ett ftp-test men det blev på hälft för jag punkterade. Proffs som jag är ringde jag frun för någon slang hade jag inte med. Vad tror ni jag är – kommunist? Men vad skriver jag: ”ftp-test”? Den som tittar noga på bilden ser att jag har tagit ett steg in i framtiden/nutiden. Med tanke på hur jag tränar känns det som ett absolut nödvändigt verktyg även om det kostade en del. 

I övrigt har det varit mest jobb i mitt liv. Jag har kvällstid läst vidare i Fredrik Erikssons bok och jag är imponerad måste jag medge. Om man orkar nörda ner sig är det väl investerade slantar. 

Nu är det bara cirka tre veckor tills vi far till Mallorca. Jag har aldrig varit till ön tidigare och trots att det här besöket till stor del är familjesemester hoppas jag ändå få några timmar i sadeln. Om Mallorca känns riktigt tjusigt blir det eventuellt en vända med cykelgänget till våren. 

Kommentera

