Ny cykel

Jag orkar inte hålla på med en massa cliffhangers utan här får ni i stället se vad det blev. Eller blir borde det kanske stå får jag har bestämt allt utom storleken. Egentligen är cykeln på bilden bättre än jag är värd/behöver/borde ha men försäkringsbolagets pengar räckte till en dylik. Det är alltså en Trek Top Fuel 9.8 SL Project One. Med andra ord är det alltså en ganska vettig långloppsraket men kryddad med lite hightechbullshit, lull-lull och annat onödigt. Men den ser ganska fin ut måste jag säga. Sen hade någon kanske förväntat sig att jag hade beställt något i lila metallic med neongröna dekaler men det hade kostat långt över någon sorts budget. 

Storleken är en helt egen diskussion. Min Anthem var en large vilket ganska långt motsvarar en 19.5 av Trek Top Fuel. Men stackmåttet på Top Fuel är lågt, riktigt lågt. Vilket till och med fått mig att fundera på en 21.5. Den kunde funka fint med en 8 cm styrstam. Men 21.5 låter otroligt stort. Jag har mätt, läst på, mätt cykelbekantas cyklar och blivit så klok och påläst att jag inte längre vet något. Jag har nått cykelgeometrins nirvana. 

Kommentera

