Universum läser min blogg

Tydligen läser universum eller försäkringsbolag min blogg för i dag fick jag ett samtal. Samtalet sa att jag får en ny cykel och att de löser in min gamla skrotade. Jag får inte pengar i min hand men jag får en generös summa att köpa en ny cykel för och bolaget betalar räkningen. En självrisk på 200 euro hamnar jag ut med men i sammanhanget är det en struntsak. Jag är oerhört tacksam att inga andra trafikanter blev inblandade i incidenten och att det ordnade sig med försäkringsbolaget. Dessutom fick jag i tiderna ett bra pris på cykeln och det i kombination med att priset på Giant Anthem gått upp med drygt 15 % gör att jag med lätthet hittar något motsvarande för den summan jag lovats. 

Vad blir det då? Tja…det är inte helt avhandlat. Jag fick beskedet i dag men jag har ju förberett mig och hoppats på det bästa och frågat om lite priser på det ena och det andra. Men jag väntar på priser fortfarande så jag vet faktiskt inte vad jag ska satsa på ännu. Men för enkelhetens skull blir det troligtvis något som inhandlas lokalt. 

Kommentera

