Lata dagar

Jag cyklade 107 km i söndags. Efter det – inget. Men det är lugnt. Det är tisdag i dag och jag hinner kanske i kväll. Men jag måste erkänna att den där riktiga hungern inte riktigt finns där. Delvis beror det på värmen. Det är helt enkelt svinvarmt och då föredrar jag att leva lite semesterliv. Men sen måste jag erkänna att jag redan förra säsongen upplevde ett enda långt stolpe ut och att den här säsongens motgångar med sjukdomar, missade tävlingar, skrotad cykel och så vidare bara bidragit till lite motivationsbrist. Egentligen borde jag vara taggad och galet revanschsugen men när jag inte vet något om och när jag får en vettig cykel ännu i år leder det mest till att jag befinner mig i något slags limbo. 

Men nog gnällt. I kväll ska jag cykla lite och i morgon ska jag på Seljes Triathlon. Jag har inte helt förlorat vettet och börjat med triathlon men jag ska delta som cyklist i lagtävlingen. Sen ska jag delta i Botniacyklingen på lördag. Där är mitt mål att vinna bilen som utlottas. Allt annat vore ett misslyckade. 

Kommentera

