Nu har vi grus här i vårt hus

Det här fotot tog jag i dag. Visst påminner det mer om Bryan Adams sämre låtar än om hans fotokonst men jag fick med vad dagen handlade om: grusvägar där jag såg en traktor. Men rundan gick bra. Jag har ingen pangpang i benen och jag tog inte i för kung och fosterland men ändå snittade jag drygt 30 km/h i besvärliga vindar. Men visst märks det att Treken har hjul som väger ett halvt ton. Jämfört med min Anthem som har fjäderlätta hjul är varje backe och igångdrag en kamp. 

På tal om Anthem ringde jag mitt försäkringsbolag i går för att kolla om de fått alla papper de behöver. Jag hade i min naivitet tänkt att detta skulle ordna upp sig snabbt men enligt en av utredarna jag pratade med kan det ta upp till två veckor att utreda. En delorsak är beloppets storlek. Cyklar är tydligen dyra och inget rutinärende i likhet med diskmaskin som man bara klubbar igenom. Så även om jag förstår att det tar länge känns det ändä ganska segt att det ska bli så lång plåga. Om jag visste att jag skulle bli ersatt vore det enklare att vänta men nu vet jag ju inte hur det går. Får jag inte en endaste cent är det ju ett dråpslag hur man än ser på saken. Men pragmatisk som jag är har jag redan en plan B om jag blir utan ersättning. Men nu försöker jag vara optimist och hoppas att jag blir ersatt så pass att jag kan ersätta Anthem med något motsvarande. 

Kommentera

