Grusvägschill

Efter att jag vilat en dag blev det en dag i sadeln med Danke och Piia. Vi körde en grusvägsrunda i chilltempo i nästan 3,5 h. Förutom att jag snorade som ett litet barn kändes det ganska bra. Fint väder, vackra vägar och bra sällskap och allt var på topp. 

När jag kom hem blev det gräsklippning i en timme följt av 1,5 h med röjsågen på grönområdet nedanför vårt hus. Efter denna urladdning var jag ganska trött i kroppen. 

På vilodagen hann jag också ringa försäkringsbolaget för att anmäla skadorna på cykeln. Skadegranskaren sa att ett flertal delar är skrot och att ramen bör bytas ut. Eftersom det inte säljs ramar av den här sorten vet jag inte vad som händer. Jag har lämnat in alla uppgifter och nu får jag bara hoppas att bolaget ersätter mig för en ny cykel. Om det löser sig på ett bra sätt kan jag ha en ny cykel inom 3-4 veckor och därmed kan jag köra några tävlingar ännu i år och skapa lite motivation inför vinterträningen. Om de inte godkänner min anmälan betyder det att jag får ta sikte på nästa säsong med eventuellt köp av ny cykel. Men tills Jämi MTB kommer det inte att ha löst sig i alla fall. Det betyder att jag har två alternativ: cykla Jämi med min Trek HT eller inte cykla alls. Det förstnämnda låter trots allt mycket roligare än det andra…

Kommentera

