Oförglömligt och fantastiskt

Efter att tre gånger vid frukosten beslutat mig att det är en dålig idé att fara till Seinäjoki for jag ändå till slut. Jag hade hostat ihållande hela lördagen men inte alls på natten vilket gjorde att jag tänkte att ger det en chans. Tyvärr märkte jag på bankollen före att kroppen var som tidigare det vill säga kass och eftersom jag tvivlat hela veckan på om det lönar sig att starta alls var inte heller huvudet riktigt med på noterna. Jag var alltså i seg form och dessutom ointresserad. Jag hade väl också tagit ut motgången lite i förskott. 

I starten gav jag mig själv inga direkta fördelar heller för jag startade långt bak och fick dessutom en dålig start vilket betyder att jag låg på plats 50-60 efter kanske 100 m. Det är inte bra. Sen fortsatta det i samma stil. Jag var egentligen dålig överallt och när sen inte luftrören heller var bra avbröt jag efter ca 40 minuters cykelåkning. Fjantigt är det ju att avbryta men nu blev det så. Men jag visste att det kunde gå lite hur som helst. Visst borde jag ha krigat mig igenom hela loppet men ibland är det så skönt att bara få ge upp och sen kanske komma tillbaka starkare en annan gång. 

Men sen skulle jag hem också… och på vägen hem föll cykeln av cykelställningen jag har bak på bilen. Det är en oskön känsla att se cykeln falla av bilen i 90 km/h. Jag hade spänt fast det omsorgsfullt men antingen vreds ena fästet så gummibandet drogs loss eller så gick det helt enkelt av. Jag dubbelkollade att allt var fastspänt så jag hade inte glömt att spänna fast den i alla fall. I skrivande stund vet jag inte hur cykeln klarat sig. Vid en snabb besiktning är det åtminstone sadeln som hamnat till cykeldelshimlen men jag får kolla närmare på cykeln senare. 

One thought on “Oförglömligt och fantastiskt

  1. Robert Back skriver:

    Aj! illa! Tippar cykeln inte lossnade helt – alltså så att den studsade omkring ovanpå asfalten i 150 meter. Den vek kanske bara ner sig (precis som du)?

    För egen del brukade annars ”seg och ointresserad” vara ett riktigt gott tecken inför tävling. Alla tävlingar med ordentligt negativ inställning/uppladdning brukade gå bra. Men då var jag iofs förstås inte krasslig.

    Hoppas härket är i någorlunda gott skick nu bara – och att även du blir i bättre skick.

Kommentera

