Definitivt kanske tävling i morgon

I morse körde jag ett kort pass med två pulshöjare. Ett drag i vår lokal Mont Rosk och ett varv med fart runt samma berg. Jag kan inte påstå att formen är god eller kroppen kurant men jag är anmäld och tror jag sätter mig i morgon bitti för att köra till Seinäjoki. Jag är lite nervös för att komma sist eller annars bara vara helt superkass men jag startar med målet att få en tävling i kroppen. Resultatmål har jag inte. Eller jo; jag vill helst inte vara sist av de lokala cyklisterna för då är nog besvikelsen enorm. 

Som ni ser har jag på mig Craft Shield-kläderna. Egentligen är de nog designade för sämre väder än mulet och 16 grader. Men jag var nyfiken så jag testade. Om man kör lugnt distanstempo kan de nog passa bra för temperaturer från 14 grader neråt. I övrigt fanns det inte så mycket att rapportera. Byxorna hade som jag tidigare konstaterat dålig framdel. Padden är helt enkelt för kort och jag hade önskat fler paneler framtill. 

När jag cyklade hem lekte jag lite med Pokemon Go. Jag skulle ladda ner det åt dottern men det funkade inte på hennes telefon. Så nu har jag det på min så vi leker gemensamt med spelet. Ganska roligt måste jag erkänna, speciellt när man far ut och cykla med dottern och söker Pokemons. 

Kommentera

