Fikarunda och intervallförsök

Onsdagen firades med 105 km fikarunda. Det var mycket trevligt och även om jag inte kände mig 100 på morgonen gick rundan bra. 

I dag hade dotter T scoutträff ute vid Storsand. När jag ändå skulle ut dit tog jag med cykeln. Planen var att köra fyra varv på Brahebanan i jämnt och kontrollerat tempo med varvtider kring 18-19 minuter. Första varvet då jag värmde upo körde jag på 19:27 och andra på 18:33 eller något sånt. Andra varvet var inte helt dåligt med tanke på att jag fick stanna två gånger på grund av okopplade hundar (vilket är förbjudet) och jag missade ett avtag så dit for minst 30 sekunder. Men efter två första varven struntade jag i hetscyklandet för jag hade inget pangpang i benen. När jag dessutom låter som om jag haft en vecka med whiskyochcigarrer-diet och andningen är därefter valde jag stranden. Jag inser ju hur mycket jag gnäller på det här men kroppf*n är ju inte i skick men det tycks inte funka med allergimedicin heller. Men skit i det. Nu har det gär blivit en gnällblogg så nu lämnar jag det där bakom mig. Nu ska jag fokusera på söndagens tävling och hoppas på det bästa. 

Kommentera

