Grusvägparty och FM-SILVER

image

I stället för att starta på Tahko har jag en helg för träning. För ovanlighetens skull hade jag i dag gott om tid så jag beslöt mig för att jag skulle köra ett lite längre grusvägspass. Det är inte speciellt ofta jag har tid för rundor över fyra timmar men nu upptäckte jag att jag är gansa hyfsad på det. Jag kan inte påstå att jag flög fram men fick ändå ihop 110 km med ett snitt på cirka 26 vilket är helt ok gu-siffror för mig.

image

Jag valde Superflyn i dag igen. Det är ju så fin färg… Jag insåg att jag cyklat en gång med min Anthem på en månad – någon som är sugen på en Anthem Advanced 29 med kolfiberhjul, Sram X01 och Fox dämpare med Kashima?

När jag kom hem fick jag reda på att Petter Mattsson vunnit FM-silver i linjelopp. Jag hade lite på känn att han kunde göra något bra (för han och jag delade på ett nytt KOM i tisdags) för formen och självförtroendet verkade vara bra. Men att från bra form sen också få ett bra resultat med sig i ett linjelopp är inte helt lätt. Hatten av!

Dessutom blev Kennet åttonde och Mårten W tog sig runt i sitt första elit-FM.

Kommentera

