Vad hände sen?

I dag, kära läsare, cyklade jag i 2 km. Det var första cykelturen på 13 dagar. Jag blev ju sjuk, fick sen en antibiotikakur och sen utmynnade allt detta i en rejäl dos motivationsbrist. Men i morgon ska jag cykla, tror jag. Jag har ju blivit lite fet av noll träning i snart två veckor och jag vill knappt tänka på vad som hänt med flåset. När jag just nu tänker på att träna mig till tävlingsform känns det mest ointressant och hopplöst så därför tänker jag inte så mycket på det. Men jag har tänkt börja cykla igen och sen småningom kanske jag börjar kalla det träning och sen får jag se. Jag vill väl bara påpeka att jag inte gnäller och det går ingen större nöd på mig heller. Men en rumphuggen säsong blir det ju.

image

Det som förstås är roligt är ny cykel. Efter de 2 första kilometrarna med den kan jag säga exakt noll om den. Men den ser fin ut och den har fått en oval singelklinga. Jättelite fjädring har den baktill så återstår att se om detta blir någon succé. Men min plan är som sagt att använda min Anthem oftare under vintern och använda den här främst på grusvägsrundor. Om detta är ett vinnande koncept återstår att se.

Kommentera

