Sista sjukdomsrapporten

Jag ska verkligen inte tråka ut er mer med mitt gnäll om min feber men nu kommer en sista rapport.

Efter att ha vaknat upp till femte dagen med feber gjorde jag något otippat när jag ringde sjukvården. Jag fick en eftermiddag vid jouren. Läkaren sa i korthet följande: crp 73, troligen virus. Han sa dessutom att jag helst ska vila upp till fem dagar efter att jag blivit frisk. Eftersom jag inte ens är frisk ännu betyder det att jag tidigast kan börja träna mot tisdag nästa vecka. Det betyder med stor sannolikhet att jag knappast kommer att delta i Pyssymäki XCM om en dryg vecka. Sen är ju Tahko hela tre veckor bort men har jag någon som helst glädje av att ställa upp där helt otävlad? Det är en fråga som jag inte stressar över just nu men en fråga jag måste besvara småningom.

Men hur som helst är jag lite piggare i dag. Det är sannerligen tur det för att vara ensam hemma med två barn som har sommarlov när man själv mest duger till att sova på soffan är ingen fröjd.

Kommentera

