Fortfarande seg

image

Tja…jag skrev seg i rubriken men jag måste väl nog erkänna att jag är sjuk. I går kände jag mig lite piggare jämfört med de senaste 1.5 dygnen så jag tog en sväng via VM-Sport för att kanske köpa en ny vintercykel. Jag har ju sålt min Cube (men glömt att nämna det här på bloggen) och söker nu något nytt. Troligen får det bli en hardtail den här gången för min heldämpade pärla får nog börja rulla lite mer vintertid framöver. Men jag kunde inte besluta mig utan kände mig mest yr och trött så någon affär blev det inte ännu. När jag kom hem hade frun provat febern på yngre dottern som var helt utslagen och hade nästan 38 graders feber. Eftersom jag var piggare än på hela dagen tänkte jag att det är onödigt att fundera på eventuell feber men jag gjorde det i alla fall. Till min stora förvåning hade jag 38.0 (!). Jag brukar väl ligga där på 36.0 när jag är frisk… Dessutom hade jag käkat en Ibumax tidigare under dagen och den kanske ytterligare sänkte febern något?

Hur som helst ser det riktigt illa ut med deltagande i Laajavuori XCM i helgen. När frun frågade i söndags om jag kommer att fara dit sa jag att jag borde vara i cykelskick på tisdag för att det inte ska bli fysiskt kaos av det hela. Nu är det tisdag morgon och efter en natt där kroppen har svettats ut i princip all vätska som finns i den känner jag mig verkligen inte i cykelform. Min gissning är att om ALLT går perfekt kan jag vara i sadeln i morgon eller på torsdag. Ett alternativ jag bollar med är att köra halvdistans i Jyväskylä (48 km) men det kräver ju också att jag är helt frisk mot slutet av veckan. Dessutom måste jag få minst två pass cykel t.ex. onsdag och torsdag för annars är det kört…

Ingen orkar väl läsa så här långt med gnällgnällgnäll men lite surt är det. Jag har varit så gott som frisk hela vintern och nu när det ska tävlas drar jag på mig det här. Jag måste erkänna att det tar rätt hårt på tävlingsmotivationen. Tack och lov är tävlandet bara en liten del av träningslivet, för ärligt talat gillar jag själva träningen och cyklandet minst lika mycket. Om det inte blir något vettigt tävlande i år är det kanske inte hela världen. Men redan om en och en halv vecka är det Pyssymäki XCM och kommer jag till start där är det ju bättre än inget.

One thought on “Fortfarande seg

  1. MrL skriver:

    Köp en cykel det dämpar segheten och förkylningen och du blir frisk, glad och pigg igen

Kommentera

