Gott och blandat

image

Vill ni veta en hemlighet kan jag berätta att i dag fanns det noll motivation att träna. Jag kände mig trött, väldigt pollenallergisk och jag var rädd att det skulle vara alltför vått i terrängen. Allt detta skulle leda till ingen cykelglädje hade jag på känn.

Men jag fick fel. Jag jobbade klart, for hem för att städa vårt hus och sen drog jag i väg på en tre timmars rullrunda. Målet var att cykla ”lätt” vilket inte behöver betyda sakta. Men KOM skulle jag i alla fall inte jaga. Efter en dryg timme träffade jag på Kennet och Petter som körde väckningspass inför helgens prövningar. Jag hängde på dem när de körde två femmor på en varvbana. Jag hade rätt svårt att hänga med men mitt redskap för dagen var knappast heller perfekt för för kriteriumträning på asfalt med två massiva igångdrag på varje varv. Men kul var det och andfådd blev jag.

Till sist avslutade jag med lite teknikträning på diverse stigar. Jag körde dem ganska långsamt för jag tycker att det är minst lika värdefullt för tekniken som när man hetskör. Det får ni se som dagens tips: glöm inte att köra ”lätt” och långsamt.

Kommentera

