In i depån

image

Jag har inte cyklat sen i söndags och det känns som en evighet sedan. Men rundan i söndags blev bra. Jag cyklade mtb på en landsvägsrunda med Piia och Rejd. I bra sällskap går tiden fort och jag fick 100 km relativt lätt. Rejds farthållare var ställd på 33 km/h och det var hanterbart. Jag ska erkänna att jag wheelsuckade mer än normalt men det får man kanske göra när man cyklar mtb med landsvägscyklister.

Början av veckan har varit kaos. Jobbet går mot sitt slut för året och det har varit sjukt mycket att tänka på men jag tror att det värsta är över. Sen har barnen en massa vårfester så måndag till onsdag ligger jag lågt och hoppas bara på det bästa. Det får bli ett mini break helt enkelt. Jag kan leva med det tror jag.

I ett paket från Tyskland kom däcken ni ser på bild. Jag har varit sjukt nöjd med Schwalbe Rocket Ron + Racing Ralph och när de börjat läcka latexvätska behövde jag ett nytt par. Eftersom jag förväntar mig en varm och torr sommar chansade jag på att testa RaRa fram tillsammans med ett Thunder Burt bak. Jag valde förstås Snake skin för allt annat är galenskap om man vill köra med Stan’s. I 2.25″ bredd vägde Burt 629 g och Burt 647. Det är verkligen inte lätt men någon jättebetydelse har inte vikten tycker jag. 

Kommentera

